
Snapshift
Snapshift’s mission is a big one: simplify HR for small and medium-sized businesses across Europe - less admin, more human.Snapshift already helps 6,000+ independent businesses, franchises and groups in the hospitality, retail, healthcare sectors and beyond. In a nutshell: any business with frontline workers and employee shifts to schedule can use Snapshift.From onboarding, to scheduling, to simplifying the monitoring of vacation and sick days, all the way through to one-click payroll prep… Snapshift helps SMEs to free themselves from administrative tasks and focus on what’s important: its customers and team.Snapshift is growing quickly, tripling its revenue year after year and doubling the size of its team. 6,000+ customers and 100,000 employees use the app on a daily basis all over France… and soon in the rest of Europe thanks to its 40 million Series A in early 2022., IT Services and IT Consulting
« On faisait nos plannings sur Excel, mais en terme de communication interne, non seulement ce n’était ce n’est adapté mais en plus il n’y avait aucune réactivité. Maintenant tout le monde a des smartphones et est connecté à internet, y compris les étrangers qui arrivent en France, donc tout le monde peut utiliser Snapshift. C’est l’outil, en tout cas pour ma boite, qui change radicalement le mode d’organisation des plannings, c’est un fabuleux gain de temps ! Ça libère des deux côtés d’ailleurs, parce qu’on évite les erreurs et les conflits. Grâce à Snapshift, j’ai pu facilement déléguer la planification à mes managers tout en me laissant la possibilité de contrôle. C’est un outil nécessaire pour les nouveaux restaurateurs et ça valorise le personnel. »